10 mei: doe-netwerk – doelgroepen


Deze bijeenkomst ligt in het verleden. Bekijk onze agenda voor ons actuele programma.

Op maandag 10 mei komt het doe-netwerk gelijke kansen weer virtueel samen. De bijeenkomst gaat dit keer over het bereiken en onboarden van verschillende doelgroepen. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie een brede groep mensen aanspreekt en dat je hen – na indiensttreding – ook behoudt?

De bijeenkomst is niet besloten. Ook als je geen lid bent van het doe-netwerk, ben je van harte welkom!

Achtergrond

De vorige bijeenkomst van het doe-netwerk ging over objectieve werving en selectie. Daar kwam ook het onderzoek van TNO aan bod, waarin negen organisaties drie nudges (kleine aanpassingen) in de praktijk brachten. Deze nudges zouden de invloed van onbewuste vooroordelen in hun wervings- en selectieproces beperken. Uit het onderzoek bleek dat organisaties hiermee inderdaad aan objectievere werving en selectie kregen, maar dat dit niet automatisch tot meer diversiteit leidde. Werkgevers willen daarom graag inzoomen op specifieke doelgroepen (statushouders, mensen met een arbeidsbeperking en LHBTI+) waarvoor zij meer gelijke kansen willen realiseren.

Programma

– Korte introductie
– Astron over de doelgroep ‘mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt’
– COC en Workplace Pride over de doelgroep LHBTI+
– ManpowerGroup over de doelgroep statushouders
– Break-outs

Praktische informatie

Datum en tijd: maandag 10 mei van 15.00 – 16.30 uur (inloop vanaf 14.45 uur)
Deelnemen: aanmelden via deze aanmeldlink