ABN AMRO is dit jaar de winnaar geworden van de vierde Okura – Emma at Work Award 2016. Deze prijs is een erkenning voor de inspanningen die bedrijven doen om jongeren met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen. ABN AMRO is de eerste kennisintensieve organisatie die deze prijs in ontvangst mag nemen.
De prijs werd op 11 juni in het Okura hotel in Amsterdam uitgereikt door Emma at Work. De organisatie begeleidt jonge mensen met een beperking naar de arbeidsmarkt. Ieder jaar reikt zij een prijs uit aan bedrijven die zich inspannen bij het aan het werk helpen van deze jongeren. ABN AMRO is partner van Emma at Work en werkt al jaren met succes en enthousiasme met hen samen.
Kroon op ons werk
Naast ABN AMRO waren ook Unilever, Deen supermarkten, Stadsarchief Amsterdam en de Breiboerderij genomineerd. ABN AMRO is de eerste kennisintensieve organisatie die de prijs in ontvangst mag nemen. De jury schreef dat ABN AMRO en met name Sven Romkes (Project Officer Diversity & Inclusion) altijd naar mogelijkheden zoekt om samen met Emma at Work nog meer kansen te creëren voor jongeren.
Yelly Weidenaar (Global Head Diversity & Inclusion) nam namens ABN AMRO de prijs in ontvangst. “Wij ervaren deze prijs echt als een kroon op ons werk. Geweldig om de award te mogen ontvangen van een organisatie die zulk belangrijk werk doet. Wie denkt er ooit aan om iemand met autisme een baan in de communicatie aan te bieden? Of iemand die bijna niets ziet een rol te geven als commercieel klantadviseur? Dat doen weinig werkgevers, maar ABN AMRO wel.
Het voelt goed dat het gewaardeerd wordt dat we op alle niveaus bezig zijn: van beleid maken en uitrollen tot praktische begeleiding van onze kandidaten op de werkvloer. We hopen dat andere bedrijven hierdoor geïnspireerd raken en zich zullen inzetten om ook meer talent met een beperking aan te nemen.”
RvB lid Caroline Princen is heel trots op deze prijs. “Het is een prachtige erkenning voor waar we als bank al jaren hard aan werken.”
ABN AMRO streeft met haar Diversity & Inclusion beleid naar een organisatie waar divers talent zich welkom en veilig voelt. Waar medewerkers zichzelf mogen zijn en alle ruimte en waardering krijgen om met hun talent en op hun manier de bank verder te brengen en onze klanten succesvol te laten zijn. Met een diverse organisatie houden wij feeling met ons klantenbestand, dat steeds diverser wordt in achtergrond, voorkeuren en vragen.
Bovendien stelt diversiteit ons in staat om vanuit verschillende invalshoeken naar vragen en uitdagingen te kijken en vervolgens onze klanten de beste oplossingen te bieden. Wij geloven in gelijkheid voor iedereen, ongeacht ras, leeftijd, geslacht, etnische afkomst, religie, seksuele geaardheid of beperking. Dat geldt in ons hele bedrijf, wereldwijd, zonder uitzonderingen.