Regardz: Wie bij ons wil werken, moet er blij van worden anderen blij te maken


Regardz3

Regardz, van oudsher een familiebedrijf, heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld van locatieverschaffer tot fullservice dienstverlener op het gebied van hospitality. Of, om het anders te zeggen: wie een locatie en de bijbehorende service(s) wil boeken voor een overleg, vergadering, congres, training of evenement, kan dat doen bij Regardz.

Bij Regardz geeft Jertske van Voorthuizen als HR-manager vorm aan het personeelsbeleid. Regardz is volgens haar een bedrijf in beweging. “Wij zeggen nooit meer nee, welke wens de klant ook heeft. Van een overleg tussen 2 personen tot een event met 1.000 man, wij organiseren alles. Dit uitgangspunt heeft logischerwijs ook zijn uitwerking op ons personeelsbeleid: het vereist dat de juiste mensen op de juiste plekken werkzaam zijn.”

Bij Regardz, dat beschikt over 11 hotels, vergader- en evenementenlocaties door heel Nederland, werken 250 mensen. Als HR-manager is Van Voorthuizen de aangewezen persoon om de eigenschappen van de ideale Regardz-medewerker te schetsen: “Het werk kan fysiek en mentaal redelijk veeleisend zijn, wanneer de bezetting in onze locaties hoog is. Daar moeten je als medewerker van Regardz mee om kunnen gaan. Maar uiteindelijk draait het echt om houding. Hospitality zit in je of niet, alle relevante kennis kun je opdoen en vaardigheden zijn aan te leren.”

Aardigste bedrijf

Als opvallende ambitie heeft Regardz uitgesproken het aardigste bedrijf van Nederland te willen worden. “Kindest Regardz”, zoals Van Voorthuizen het noemt. Dat betekent enerzijds dat het bedrijf de aardigste medewerkers wil hebben en anderzijds de aardigste werkgever wil zijn. Wat dat aardig zijn precies is, dat hangt natuurlijk heel erg van de situatie af.

Van Voorthuizen: “Van onze mensen verwachten we een aardige houding. Onze medewerkers zijn empathisch en schatten in wat een klant of gast prettig vindt, dus daar is geen standaardrecept voor te bedenken, maar we willen er vooral mee bereiken dat we elke dag het verschil maken.”

Als aardige werkgever ziet Regardz het in elk geval wel als haar verantwoordelijkheid om kansen te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. “Dat doen we uit overtuiging en we hebben daarbij het geluk dat onze branche er ook geschikt voor is. We hebben veel mensen die in de bediening werken of die de zalen voorbereiden voor bijeenkomsten. Bij dergelijke processen is instroom van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt goed te realiseren.”

Op dit moment heeft Regardz 5 Wajongers in dienst en daarnaast biedt het nog vele werkervarings- en leerwerkplekken, bijvoorbeeld voor mensen met een taalachterstand. In meerdere gevallen heeft dit al tot een vaste aanstelling geleid, iets waar Regardz trots op is. “De begeleiding wordt lokaal geregeld, eigenlijk op een heel natuurlijke manier. Het is lastiger om iemand met een beperking te plaatsen op locaties waar we kleine teams aan het werk hebben, dan is er immers minder ruimte en tijd voor begeleiding. Maar daar waar we kunnen, stellen we onze vacatures ook voor deze groep open.”

Bij de werving en selectie kijkt Regardz niet meer alleen naar het cv van een kandidaat, maar vooral ook naar de persoonlijkheid, de houding, het gedrag en de motivatie. “Dat is een omslag in denken. Wij zoeken mensen die er blij van worden als anderen blij zijn. En daar heb je geen perfect cv voor nodig, dat kunnen vanzelfsprekend net zo goed mensen zijn die een tijd langs de zijlijn hebben gestaan of die een arbeidsbeperking hebben.”

Deel dit bericht
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin