Samenwerking Dopper en MEO in Haarlem


Dopper en MEO, twee sociale ondernemingen in Haarlem, zijn gaan samenwerken. MEO verzorgt vanaf eind oktober de klantenservice voor de fabrikant van design waterflessen. Beide bedrijven hebben een maatschappelijke insteek: Dopper probeert onder meer de plastic-afvalberg te verkleinen, terwijl MEO mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan betaald werk helpt. De opdracht levert drie mensen een betaalde baan op en, daaraan gekoppeld, drie leerwerktrajecten. De Normaalste Zaak van ZK&IJ bracht de organisaties in contact met elkaar.

De medewerkers en leerlingen van MEO zullen Dopper-klanten te woord staan, bijvoorbeeld bij vragen over het schoonhouden van hun waterfles, of als een onderdeel van hun Dopper beschadigd is.

Edwin Teljeur, directeur van MEO, vertelt verheugd te zijn over de samenwerking: “Dopper zet de problemen van wegwerpplastic duidelijk op de kaart. Door hun klantenservice aan ons uit te besteden, zorgen ze ook nog eens voor werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. En we worden door ze geïnspireerd: wij gaan volledig PET Free, dus plastic wegwerpflesjes worden van de werkvloer verbannen.”

Het personeel van MEO zal aan de klantenservice een uitdaging hebben. Teljeur: “Dopper staat bekend om de goede service, die als uitstekend wordt beoordeeld door zijn klanten. Dat niveau moeten we op z’n minst evenaren. Daar gaan we dan ook met alle plezier voor.”