Iedereen die weleens een evenement heeft bezocht of langs een provisorische wegomleiding is gereden, heeft ze gezien: verkeersregelaars die ervoor zorgen dat het verkeer toch in goede banen wordt geleid. Grote kans dat die werken voor Traffic Support. Marloes Schrijver-Slegh, HR & Back office Manager, is trots op haar medewerkers: “Het is heel verantwoordelijk werk.“
Dat is meteen ook het probleem bij het vinden van geschikte medewerkers. Traffic Support heeft ongeveer 500 medewerkers en nog veel open vacatures. Geïnteresseerden moeten echter wel aan de nodige eisen voldoen om aangenomen te worden. “Het gaat ons erom wat mensen kunnen. Wij letten niet op iemands cv, maar kijken of iemand de juiste motivatie en talenten meebrengt. Daarnaast moeten we ook de fysieke gesteldheid van kandidaten in ogenschouw nemen. Een verkeersregelaar kan immers de hele dag, in weer en wind, op een kruising moeten staan.”
55-plussers vormen voor Traffic Support een interessante groep kandidaten. Die brengen volgens Schrijver-Slegh het verantwoordelijkheidsgevoel en de ervaring mee die nodig is. Werk bieden aan mensen met een beperking is wat moeilijker. “Dat ligt niet aan de mensen met een beperking, eigenlijk heeft ons werk gewoon zijn beperkingen. Het is niet alleen fysiek zwaar, maar het kan ook hectisch zijn. Daarom zijn we gedwongen om strenge selectiecriteria toe te passen.”
Om toch kandidaten te vinden, werkt Schrijver-Slegh samen met gemeenten en UWV’s. Inmiddels zijn er drie Wajongers aan het werk bij Traffic Support. “We staan er absoluut voor open. Op ons kantoor liggen de nodige mogelijkheden, maar een verkeersregelaar moet in staat zijn om zelfstandig te werken. Daar kunnen we niet te veel begeleiding bij plaatsen.”
Gouden tip
Marloes Schrijver-Slegh – Traffic Support
Kijk naar het individu
Het gaat om het individu. Kijk gewoon wat kandidaten kunnen en kijk vervolgens of dat past binnen de beschikbare functie.”