19 mei 2025

Meer instroom van kandidaten door minder drempels – leer van andere werkgevers

Wil jij als werkgever of HR-professional werven met zo weinig mogelijk drempels? Of werven via Open Hiring? Ben je al drempels aan het wegnemen? Of ben je benieuwd hoe je werven zonder bijvoorbeeld cv en sollicitatiegesprek binnen jouw organisatie kunt toepassen?  

Steeds meer werkgevers ontdekken de voordelen: een grotere instroom van kandidaten en het aantrekken van goede medewerkers die tijdens het traditionele selectieproces buiten de boot vallen. 

Makkelijker gezegd dan gedaan

Want hoe zorg je ervoor dat je dit intern voor elkaar krijgt en hoe begin je dan? Welke functies lenen zich ervoor? Wat als je toch moet selecteren? Om te zorgen dat je zelf niet tegen drempels aanloopt organiseert AWVN, samen met De Normaalste Zaak en met ondersteuning van Start Foundation, het praktijknetwerk Werven zonder drempels. En dat betekent:  

Van elkaar leren en samen stappen zetten

Tijdens onze digitale bijeenkomsten bespreken we aanpakken van werkgevers die al eerder stappen zetten, en gaan we in gesprek over de stappen die jij zet, de uitdagingen die je tegenkomt en hoe andere werkgevers daarmee omgaan. We wisselen ervaringen en materialen uit, delen concrete tips en laten je zien welke ondersteuning beschikbaar is. Kortom: we helpen elkaar verder. 

Op 19 mei van 15.00 – 16.30 is de eerste bijeenkomst

Aanmelden kan hier 

 Onderwerpen die aan bod komen: 

  • Welke functies zijn geschikt voor werven zonder drempels? 
  • Hoe ziet een inclusieve vacaturetekst eruit? 
  • Hoe en waar bereik je werkzoekenden, die je normaal niet bereikt? 
  • Wat als je toch wilt of moet selecteren? 
  • Hoe ga je om met kwalificatie- of functie-eisen? 
  • Hoe organiseer je de eerste werkfase, zoals onboarding en inwerken? 
  • Hoe creëer je draagvlak binnen je organisatie? 

We bepalen gezamenlijk welke onderwerpen we behandelen, zodat je na elke bijeenkomst concrete vervolgstappen kunt zetten. Doe mee en ontdek hoe jij werven zonder drempels in jouw organisatie (verder) kunt toepassen! 

Deel dit artikel via: